James Aldridge’s (Kent, 1971) schilderijen zijn afgeleid van afbeeldingen uit de natuur en creëren een wereld vol iconografische duidingen. Ze verwijzen naar natuurhistorische illustraties, heavy metal-albumhoezen, renaissancelandschappen, hard edge painting en decoratieve kunst. De werken nodigen uit al deze lagen te ontdekken.
Aldridge, woonachtig in Zweden, haalt inspiratie uit het landschap van zijn omgeving: “I live in Sweden now, in a very rural area, in a forest. My relationship with Nature has always been important to me. It’s something I can’t explain to myself. Even living here it’s something I feel slightly outside of, something that’s slightly mysterious. There’s something very melancholic about the Swedish landscape. You do get a sense of the folklore and all the associations Nature has with that kind of framework. There is a spiritual, religious belief which I don’t actually have. It’s the idea of making sense of something that is too hard to comprehend. I am really interested in the idea of belief and how that is manifested in images. I’m trying to believe my images as I make them. So the elements in the painting can have a real physical charge or reaction, which is what I’m seeking. Rather than a narrative it’s more like a psychological space; with a feeling or atmosphere which comes from them.”
Geïnkte washes, geometrische vormen en zachte rokerige gebieden lijken te botsen met de silhouetten, realistische vogels en gestileerde elementen. De spanning die Aldridge creëert door deze elementen tegen elkaar af te zetten, is typerend voor zijn werk.
Do - Za : 11.00 - 18.00
Zo - Woe : Gesloten
Bezoekers over As above, So below | James Aldridge