No. 22 - Zomer 2021
Een koffer en een buggy; het zijn misschien wel de perfecte symbolen voor zijn werkende leven. De Nederlandse fotograaf Iwan Baan (1975) reisde de afgelopen vijftien jaar de wereld over om de plekken vast te leggen die we thuis noemen. Landsgrenzen waren streepjes in het zand, elke stad was een tussenstop.
In dit dubbeldikke nummer reizen we de hele wereld over: van Nederland naar Burkina Faso en van Japan naar Chili. IN DIT NUMMER
Het tweetalige zomernummer van See All This is een wereldreis op papier langs de meest hoopvolle plekken op aarde. Plekken waar mens en natuur nog altijd met elkaar in evenwicht zijn, of waar de balans opnieuw is hervonden. Samengesteld door fotograaf Iwan Baan, wereldreiziger van beroep met een feilloos oog voor architectuur, landschap en de wijze waarop de mens zijn leefomgeving inricht.
‘Ik ben altijd gefascineerd geweest door specifieke, eigenaardige oplossingen, door uniciteit. De mondialisering heeft toch gezorgd voor een zekere sameness, een soort monocultuur, die maakt dat veel landen meer op elkaar zijn gaan lijken. Dezelfde winkels, dezelfde architectuur, dezelfde manier van leven. Wat mij boeit, zijn de plekken die een derde fase zijn ingegaan. Na de eerste fase van authenticiteit, de tweede fase van mondialisering, is nu de fase aangebroken waarin authentiek nieuw leven ontstaat binnen die geglobaliseerde setting, waar het lokale terugkomt en samenkomt met het internationale.’ - Iwan Baan